باربارا بوسون، 83، درگذشت. درام خانوادگی را به «هیل استریت بلوز» آورد

باربارا بوسون که در چندین درام جنایی تلویزیونی از دهه 1970 تا 90 بازی کرد، اما بیشتر به خاطر پنج فصلش در «هیل استریت بلوز» که برای آن پنج فصل متوالی نامزد دریافت جایزه امی شده بود، شناخته شده است، روز شنبه درگذشت. در سانتا مونیکا، کالیفرنیا. او 83 سال داشت.

پسرش جسی بوچکو مرگ او را در بیمارستان تایید کرد، اما گفت که علت آن مشخص نشده است.

خانم بوسون زمانی که در قسمت آزمایشی «Hill Street Blues»، درام پلیسی بسیار تحسین‌شده‌ای که از سال 1981 تا 1987 پخش شد، از درهای یک ایستگاه پلیس عبور کرد، بازیگر نسبتاً ناشناسی بود. -همسر سروان فرانک فوریلو (با بازی دانیل جی. تراوانتی) و برای مطالبه نفقه آمده بود که او به طور مزمن در پرداخت آن تاخیر داشت.

Fay’s قرار بود یک بار ظاهر شود، اما تهیه کنندگان، منتقدان و تماشاگران او را بسیار دوست داشتند که نویسندگان – از جمله همسرش، استیون بوچکو، تهیه کننده و همکار سریال – به سرعت او را به یکی از بازیگران اصلی تبدیل کردند.

«هیل استریت بلوز» با دوربین پرمشغله و خطوط داستانی همپوشانی اش، به طور گسترده ای نقطه عطفی در تاریخ تلویزیون محسوب می شود. این نمایش که در یک شهر شلوغ (اما نامشخص) آمریکایی می گذرد، برداشتی بافتی از زندگی طبقه کارگر ارائه می دهد که با کشوری که در بحبوحه رکود تورمی و غیرصنعتی شدن قرار دارد، برخورد می کند. این فیلم نامزد 97 جایزه امی شد که در آن زمان یک رکورد برای یک درام یک ساعته بود (از آن زمان با «سوپرانوها»، «مد من»، «ER» و «بازی تاج و تخت» پیشی گرفت) و برنده 25 جایزه شد.

بازی خانم بوسون در نقش فی در این موفقیت بسیار مهم بود. شخصیت او سخت بود و به خود ترحم می کرد، اما او همچنین یک مادر مجرد سخت کوش بود که برای تامین مخارج زندگی اش تلاش می کرد.

او در سال 1987 به واشنگتن پست گفت: “فی یکی از آن زنان در حال گذار است.” و بعد خودش را طلاق گرفته، فقیر، با یک بچه و واقعا عصبانی دید.»

خانم بوسون با اتهاماتی روبرو شد که به دلیل ازدواج با آقای بوچکو این نقش را برنده شده است. او آنها را از بین برد، اما همچنین گفت که آنها او را وادار کردند تا به شخصیت به عنوان راهی برای نشان دادن استقلال خلاقانه اش، عمق بخشد. برای مثال، ایده او این بود که فی را به عنوان مدافع حقوق قربانیان تبدیل کند.

آقای بوچکو به دلیل تفاوت های خلاقانه در پایان فصل پنجم سریال را ترک کرد. خانم بوسون بلافاصله بعد از آن محل را ترک کرد و ادعا کرد که تهیه‌کنندگان در تلاش بودند تا ویژگی‌های دوست‌داشتنی فی را از بین ببرند.

خانم بوسون در چندین نمایش جنایی دیگر از جمله ساخته های بوچکو «هوپرمن»، «پلیس راک» و «قتل وان» بازی کرد. بازی او به عنوان معاون دادستان منطقه در فیلم “قتل یک” ششمین نامزدی امی را برای او به ارمغان آورد.

باربارا آن بوسون در 1 نوامبر 1939 در شارلروای، در 30 مایلی جنوب پیتسبورگ به دنیا آمد. پدرش، جان، یک مربی مشتاق تنیس بود که با شیرفروشی امرار معاش می کرد و مادرش، دوریس، خانه دار بود. وقتی باربارا نوجوان بود، خانواده اش به گلفپورت، فلوریدا نقل مکان کردند، جایی که او در سال 1957 از دبیرستان فارغ التحصیل شد.

او در بخش نمایش در Carnegie Tech (امروز بخشی از دانشگاه کارنگی ملون) پذیرش گرفت، اما برای والدینش بسیار گران بود. در عوض او به نیویورک نقل مکان کرد، جایی که به عنوان منشی کار کرد و در کلاس های بازیگری شبانه شرکت کرد. او همچنین مدتی به عنوان میزبان در باشگاه Playboy در میدتاون منهتن کار کرد.

او در سال 1990 به سن پترزبورگ تایمز گفت: «من با مردان زیرک زیادی کنار آمدم تا بتوانم در رشته بازیگری تحصیل کنم.

او در نهایت به اندازه کافی پول پس انداز کرد تا در Carnegie Tech در سال 1965 ثبت نام کند، اما قبل از فارغ التحصیلی آن را ترک کرد تا بازیگری را دنبال کند. همکلاسی های او شامل چندین همکار آینده «هیل استریت بلوز»، از جمله آقای بوچکو و بازیگران بروس ویتز و چارلز هاید بودند.

آقای بوچکو ازدواج کرده بود، اما در سال 1969 در لس آنجلس، در زمان ملاقات مجدد، طلاق گرفته بود. آنها در پایان سال ازدواج کردند.

آنها در سال 1997 طلاق گرفتند. آقای بوچکو در سال 2018 درگذشت. به همراه پسرش، خانم بوسون یک دختر به نام ملیسا بوچکو به یادگار گذاشت. دو نوه؛ و برادرش ریچارد.

اولین اثر خانم بوسون در فیلم جنایی «بولیت» در سال 1968 با استیو مک کوئین بود و در دهه 1970 او در یک سری نقش های کوچک تلویزیونی و سینمایی دیده شد. او همچنین یکی از اعضای کمیته، یک گروه بداهه بود.

اگرچه او در 12 سال بین ترک «هیل استریت بلوز» و بازنشستگی‌اش در سال 1997 به یافتن کار ادامه داد، اما با نقش‌های خوب برای زنان هم سن و سال‌اش، آن را به طور فزاینده‌ای ناامیدکننده می‌دانست.

او به واشنگتن پست گفت: “این سنت شگفت انگیز در هالیوود وجود دارد که مردان 60 یا 70 ساله در مقابل زنان 20 ساله بازی می کنند.” «تنها باری که یک زن مسن‌تر را با یک مرد جوان‌تر می‌بینید این است که او آنقدر زیبا باشد که کسی به دنبال او برود.»

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما