اقدام اولیه جانها را نجات می دهد، زیرا طوفان استوایی فردی به موزامبیک می رسد

دقیق هشدارهای اولیه و اقدام اولیه روی زمین به محدود کردن تلفات زندگی کمک کرد مقامات سازمان ملل گفتند که در طول این طوفان.

آژانس‌های سازمان ملل متحد بسیاری از تدارکات را پیش از نزدیک شدن طوفان تحویل داده و به افراد نیازمند کمک می‌کنند. در حال حاضر، بادهای شدید و دریاهای آزاد موزامبیک را با سطوح خطرناک و استثنایی بارندگی تهدید می کند.

آمادگی های حیاتی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بوده است کمک به ساکنان تا روزها خود را برای طوفان آماده کنیم.

تیم‌های یونیسف کاملاً روی این موضوع متمرکز هستند محافظت از ده ها هزار کودک ماریا لوئیزا فورنارا، نماینده یونیسف در موزامبیک گفت که تحت تأثیر این طوفان گرمسیری و سیل ویرانگر ناشی از آن قرار گرفته است.

ساعات و روزهای آینده حساس ترین هستنداو گفت، و یونیسف به کار شبانه روزی برای حمایت از نیازمندان ادامه خواهد داد.

تیم‌های یونیسف نیازهای فوری را ارزیابی کرده و توزیع سریع آن‌ها را بسیج کرده بودند منابع حیاتی به عنوان آب سالم و لوازم تصفیه آب، لوازم پزشکی، چادر و کیت های بهداشتی.

هشدارهای اولیه برای همه

مقامات سازمان ملل بر اهمیت تداوم این سازمان تأکید کردند هشدارهای اولیه برای همه پویش در جلوگیری از تلفات جانی

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در هفته های گذشته تحولات را دنبال کرده است، از جمله زمانی که روزها پیش ماداگاسکار را تحت تاثیر قرار داد.

“دقیق هشدارهای اولیه و اقدامات اولیه در زمین به کاهش تلفات جانی در ماداگاسکار کمک کردWMO گفت، با گزارش های اولیه هفت تلفات.

قبل از اینکه طوفان به ماداگاسکار برسد، یونیسف از قبل موضع گیری کرده بود بسته های مدرسه برای حدود 30000 کودک، و برنامه جهانی غذا (WFP) بیش از 25000 وعده غذای گرم برای آوارگاناستفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت.

«همکاران ما تخمین می زنند حداقل 79000 نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند و این اعداد ممکن است افزایش یابد زیرا ارزیابی ها ادامه دارد.

دولت “هشدار قرمز” زود هنگام به صدا در می آورد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت که موزامبیک شورای وزیران روز سه شنبه هشدار قرمز را فعال کرد عملیات واکنش سریع و ساده.

با این حال تلاقی چندین تهدید است تشدید وضعیت انسانی شدید OCHA گفت در موزامبیک، جایی که دو میلیون نفر در سراسر استان های شمالی کابو دلگادو، نیاسا و نامپولا به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند.

طوفان فردی در Vilanculos در استان Inhambane در موزامبیک به خشکی می رسد.

طوفان فردی در Vilanculos در استان Inhambane در موزامبیک به خشکی می رسد.

طوفان نادر

طوفان فردی است استثنایی به دلیل مسافت طولانی که طی کرده است و طول عمر آن، در 6 فوریه در سواحل شمال غربی استرالیا توسعه یافت و کشورهای جزیره ای از جمله موریس و لا رئونیون را در طول سفر طولانی خود در سراسر اقیانوس هند جنوبی تحت تأثیر قرار داد.

این آهنگ به ندرت دیده می شود بود آخرین بار در سال 2000 ثبت شده است، با طوفان های استوایی لئون-الین و هدا.

موزامبیک است به طور مرتب تحت تأثیر طوفان های استوایی قرار می گیرندWMO گفت، و سیل اغلب خطر بیشتری نسبت به باد دارد. در ژانویه 2021، تروپیکال طوفان الویز باعث خسارات گسترده و جاری شدن سیل در یک نوار طولانی از خط ساحلی شد و منطقه ای را تحت تأثیر قرار داد که هنوز در حال بهبود است. طوفان آیدای، که در مارس 2019 منتشر شد.

WMO گفت که در هر دو مورد Eloise و Idai، سیل موزامبیک و کشورهای همسایه زیمبابوه، مالاوی و بخش‌هایی از آفریقای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است، که ممکن است در مورد طوفان فردی باشد.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما