آرتمیس اول برای سفری تاریخی به ماه آماده می شود

این عکس نمادین، چشم اندازی از زمین را از نزدیک سطح ماه نشان می دهد.

ممکن است آسان باشد که طلوع خورشید رویایی یا ماه کامل درخشان را بدیهی بدانید زیرا فرصت هایی برای دیدن همیشه آنها وجود دارد. اما چیزی در مورد دیدن جهان ما به همان شکلی که هست وجود دارد – سیاره ای در برابر پس زمینه جوهری فضا – که هنوز هم باعث ایجاد هیبت می شود.

و در حین چرخش به دور ماه، شکارچی ممکن است این فرصت را داشته باشد تا طلوع زمین نفس گیر دیگری را به ما نشان دهد.

سرپیچی از جاذبه

پشته موشک آرتمیس I ناسا در 17 اوت در لانچپد 39b در مرکز فضایی کندی قرار دارد.

زمان بازگشت به ماه است.

انتظار می رود ماموریت آرتمیس I ناسا در 29 اوت بین ساعت 8:33 صبح تا 10:33 صبح به وقت شرقی به پرواز درآید – و ما همه چیزهایی را که لازم است در مورد نحوه تماشای این پرتاب تاریخی و دنبال کردن جدول زمانی ماموریت بدانید، در اختیار داریم.

همه نگاه‌ها به موشک سیستم پرتاب فضایی و فضاپیمای اوریون است که روی سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا نشسته‌اند و منتظرند تا دورتر از هر سفینه‌ای که برای حمل انسان در نظر گرفته شده است، قدم بگذارند. انتظار می رود اوریون 40000 مایل (64373 کیلومتر) فراتر از ماه پرواز کند و رکورد آپولو 13 را پشت سر بگذارد.

ما از یک پیش‌بینی‌کننده کیپ کاناورال درباره اینکه شرایط آب‌وهوایی ممکن است در پرتاب نقش داشته باشد، سؤال کردیم. و اگر نمی‌توانید خودتان را به شنل برسانید، این مهمانی‌های تماشای عالی را که به صورت آنلاین و واقعی در سراسر کشور برگزار می‌شوند، بررسی کنید.
آیا می خواهید کمی بیشتر هیجان زده شوید؟ نگاهی ویژه به ماموریت آرتمیس I با اعداد بیندازید تا بدانید چرا این یک شاهکار تاریخی است.

اکتشافات

شاید آرتمیس اول خدمه انسانی نداشته باشد، اما صندلی فرماندهی آن خالی نخواهد بود.

یک مانکن به نام Commander Moonikin Campos برای یک چهره کلیدی آپولو 13، لباس بقا را برای فضانوردان آینده آزمایش خواهد کرد تا در سفر به ماه بپوشند. کامپوس با هلگا و زوگر، نیم تنه های مانکن دوقلو “فانتوم” همراه است که نحوه مقاومت سایر تجهیزات محافظ در برابر تشعشعات اعماق فضا را آزمایش می کند.
این مأموریت همچنین 10 ماهواره به اندازه جعبه کفش به نام CubeSats را حمل خواهد کرد که از موشک جدا می شوند و به سمت مقصد خود حرکت می کنند، از جمله اولین آزمایش زیست شناسی در اعماق فضا و چیزی که می تواند به کوچکترین فضاپیمایی تبدیل شود که روی ماه فرود می آید.

همه آزمایش‌های علمی مرتبط با Artemis I داده‌هایی را در مورد چگونگی ایمن‌تر کردن و کارآمدتر کردن سفر به اعماق فضا برای انسان در آینده جمع‌آوری می‌کنند.

موجودات خارق العاده

یک مطالعه جدید اولین باری است که دانشمندان به ارتباط بین اشک و احساسات در سگ ها پی بردند.

سگ ها واقعا بهترین دوستان ما هستند.

بر اساس یک مطالعه جدید، حیوانات خانگی محبوب ما ممکن است پس از دوری از هم از دیدن ما بسیار خوشحال شوند که چشمانشان پر از اشک شادی باشد.

سگ ها نیز مانند انسان ها مجرای اشک دارند تا چشمانشان تمیز و سالم بماند. اکنون، دانشمندان فکر می‌کنند که ممکن است ارتباط عاطفی نیز با اشک‌های سگ وجود داشته باشد.
و درست مانند مردم، سگ ها نیز می توانند به زوال عقل مبتلا شوند. این خطر بعد از 10 سالگی افزایش می یابد، اما اگر علائم زوال شناختی سگ را مشاهده کردید، ناامید نشوید.

درگیر نگه داشتن ذهن بارکلی با پازل های غذایی و سایر اسباب بازی ها و همچنین فعال نگه داشتن او با ورزش منظم، می تواند به سالم ماندن او کمک کند.

ما خانواده ایم

بر اساس یک مطالعه جدید بر روی یکی از اولین اجداد شناخته شده بشر، انسان ها برای مدت طولانی – 7 میلیون سال – راست راه می روند.

محققان استخوان‌های Sahelanthropus tchadensis را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که آنها روی دو پا راه می‌روند – اما می‌توانند مانند یک حرفه‌ای از درخت بالا بروند.

درست راه رفتن چیزی است که انسان را در مسیر تکاملی متفاوت از شامپانزه ها قرار می دهد.

علیرغم این واقعیت که راه رفتن روی دو پا احتمالاً ضرری برای بقا محسوب می شود، دانشمندان معتقدند دلیل خوبی وجود دارد که اجداد اولیه ما ایستاده اند. و این مربوط به تاثیرات تغییر اقلیم میلیون ها سال پیش است.

در سراسر کیهان

ابزار NIRCam تلسکوپ وب، کامپوزیت هایی را برای ایجاد این تصویر از مشتری ثبت کرد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب به تبلیغات خود ادامه می دهد.

ناسا تصاویر جدیدی از مشتری که توسط رصدخانه فضایی این هفته گرفته شده بود را به اشتراک گذاشت – و حتی دانشمندان انتظار نداشتند که آنها به این خوبی باشند.

شفق های رنگین کمانی مشتری و طوفان های عظیم با جزئیات جدید به نمایش گذاشته شده اندس، در حالی که حلقه های کم نور و کهکشان های دور در پس زمینه بمب عکس می کنند.

به طور جداگانه، این تلسکوپ همچنین اولین شواهد واضح از دی اکسید کربن را در جو یک سیاره فراخورشیدی به ثبت رساند. غول گازی WASP-39b به دور ستاره ای شبیه به خورشید در فاصله 700 سال نوری از زمین می چرخد.

کنجکاوی ها

اینها را برای فتنه ای جستجو کنید:

– فانوس خالدار ممکن است یک حشره فوق العاده زیبا باشد، اما این گونه مهاجم می تواند به معنای واقعی کلمه زندگی را از محصولات حیاتی بمکد. بنابراین اگر یکی را پیدا کردید، کارشناسان از شما می خواهند که آن را له کنید.
– ویژگی‌های رعد و برق دراماتیک و یخ درخشان در میان 22 تصویر انتخاب شده برای مسابقه عکاس آب و هوای سال 2022 هستند.
– خشکی می تواند روی گیاهان شما خشن باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است لازم باشد برای آنها یک مارتینی بریزید.

آنچه خوانده اید را دوست دارید؟ اوه، اما موارد بیشتری وجود دارد. اینجا ثبت نام کنید برای دریافت نسخه بعدی Wonder Theory که توسط نویسندگان CNN Space و Science برای شما آورده شده است را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشلی استریکلند و کیتی هانت. آنها در سیارات فراتر از منظومه شمسی و اکتشافات دنیای باستان شگفتی می یابند.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما