گوترش اکنون «بیش از همیشه» به صلح نیاز است

آنتونیو گوترش گفت: “هر سال نو لحظه تولد دوباره است.” ما خاکستر سال قدیم را جارو می کنیم و برای روز روشن تری آماده می شویم. در سال 2022، میلیون ها نفر در سراسر جهان به معنای واقعی کلمه خاکستر را جارو کردند.

دبیرکل سازمان ملل گفت که تأثیر آن بر غیرنظامیان به این معنی است که بیش از 100 میلیون نفر خود را در حال فرار از خشونت، آتش سوزی جنگلی، خشکسالی، فقر و گرسنگی می بینند.

بیایید سال 2023 را به سالی تبدیل کنیم که صلح به زندگی، خانه و جهان ما بازگردد.

“در سال 2023، اکنون بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم. صلح با یکدیگر، از طریق گفتگو برای پایان دادن به درگیری. صلح با طبیعت و آب و هوای ما، برای ساختن جهانی پایدارتر.”

زندگی با عزت

آقای گوترش افزود: صلح در داخل خانواده‌ها و خانه‌ها نیز ضروری بود، «تا زنان و دختران بتوانند در شرافت و امنیت زندگی کنند»، و همچنین صلح در خیابان‌هایی که اغلب شاهد انتقام‌جویی‌های خشونت‌آمیز از سوی نیروهای امنیتی در پاسخ به اعتراض مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

او گفت که تظاهرکنندگان و کل جوامع به “حفاظت کامل از حقوق بشر” نیاز دارند، و برای کسانی که اعتقاد مذهبی دارند، باید صلح در مکان های عبادت همراه با مدارا بیشتر با سایر ادیان وجود داشته باشد.

زندگی بدون نفرت

او افزود، همچنین باید صلح آنلاین برقرار شود، بنابراین به جای اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه، همه جوامع می‌توانند از اینترنت «عاری از سخنان نفرت و سوء استفاده» لذت ببرند.

در سال 2023، بیایید صلح را در قلب سخنان و اعمال خود قرار دهیم.»

بیایید با هم، سال 2023 را به سالی تبدیل کنیم که صلح به زندگی، خانه و جهان ما بازگردانده شود.

دبیرکل آنتونیو گوترش از یک مرکز پناهندگان در کیشیناو در جمهوری مولداوی بازدید کرد.

دبیرکل آنتونیو گوترش از یک مرکز پناهندگان در کیشیناو در جمهوری مولداوی بازدید کرد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما