ماتلی، نخست وزیر باربادوس، خواستار بازنگری در سیستم مالی جهانی ناعادلانه و منسوخ شده است

خانم موتلی در طول سخنرانی خود به طور گسترده در مورد نیاز به اصلاح ساختار مالی جهانی کهنه شده صحبت کرد تا واقعیت های امروزی را بهتر منعکس کند، به عنوان مثال تسهیل دسترسی کشورهای آسیب دیده از آب و هوا به سرمایه.

او گفت در واقع، توافق برتون وودز که منجر به ایجاد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) شد، «در قرن بیست و یکم دیگر به هدفی که در قرن بیستم انجام می‌دادند، عمل نمی‌کند».

او خواستار یک قرارداد جهانی شد که بر اساس آن تأمین مالی برای توسعه نمی تواند کوتاه مدت باشد، بلکه باید حداقل یک وام 30 ساله باشد.

او با مثالی گفت: «جهان این را زمانی تشخیص داد که به بریتانیا اجازه داد تا در بازپرداخت اوراق قرضه جنگ جهانی اول که تنها هشت سال پیش، ۱۰۰ سال پس از شروع جنگ جهانی اول پرداخت شده بود، مشارکت کند.

او همچنین استدلال کرد که آلمان مجاز است که پرداخت بدهی خود را معادل 5 درصد از صادرات خود محدود کند، با این فرض که تجربه «فاجعه‌آمیز» یک جنگ به آن‌ها اجازه نمی‌دهد ضمن بازپرداخت بدهی‌های ناشی از جنگ، بازسازی را تامین مالی کنند.

ما تفاوتی نداریم، ما برای کووید-19، برای آب و هوا و اکنون برای مبارزه با این لحظه دشوار تورم و [supply crisis]. چرا [must the] کشورهای در حال توسعه طی 7 تا 10 سال زمانی که دیگران از مزایای مدت طولانی تری برای بازپرداخت آنها برخوردار بودند، پول پیدا می کنند [loans]او از مجمع عمومی پرسید؟

ضرر و زیان

خانم موتلی همچنین به موضوع خسارات و خسارات اشاره کرد و دانمارک را به دلیل تبدیل شدن به اولین دولت مرکزی در یک کشور توسعه یافته که صندوقی را برای این منظور پیشنهاد کرد که در عمل به طور مستقیم به کشورهای در خط مقدم بحران آب و هوا کمک کند، ستایش کرد.

“هر تلاشی برای انکار اینکه بحران آب و هوایی منشأ انسان‌ساز دارد، تلاشی است برای فریب دادن خود و اعتراف به این که می‌خواهیم در تداوم مرگ و از دست دادن خساراتی که به مردم قربانی آن وارد می‌شود، همدست باشیم.” او گفت.

نخست وزیر از کشورها خواست که مسئولیت خود را بپذیرند زیرا در غیر این صورت، جهان شاهد تغییری نخواهد بود.

او گفت: «اگر می‌خواهیم در نجات جهان خود پیشرفت جدی داشته باشیم، تعهدات ناشی از ضرر و زیان کاملاً حیاتی است… اعتمادی که برای سوق دادن ما به مبارزه با علل بزرگ زمانمان مورد نیاز است، با زیر پا گذاشتن وعده‌ها به دست نمی‌آید». گفت.

وی همچنین تاکید کرد که در حالی که کشورهای کوچکی مانند باربادوس تعهدات خالص صفر را انجام داده اند، وضعیت فعلی امور جهانی از جمله طوفان های اقیانوس اطلس، جنگ در اوکراین و عدم تامین مالی به آنها اجازه نمی دهد در حال حاضر دسترسی به منابع گاز طبیعی خود را متوقف کنند. .

اصلاحات و عدالت سازمان ملل

رهبر باربادوس همچنین به سخنان رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل این هفته اشاره کرد و از اصلاح شورای امنیت حمایت کرد.

ما برای آن یک پژواک می‌خوانیم، اما فراتر می‌رویم. ما بر این باوریم که شورای امنیت که قدرت وتو را در دستان معدودی حفظ کند، همچنان ما را به جنگی که امسال شاهد بودیم سوق خواهد داد و بنابراین اصلاحات نمی تواند به سادگی در ترکیب آن باشد، بلکه [must include] حذف آن حق وتو،” او گفت.

خانم موتلی همچنین خواستار اصلاح گروه‌های G20 و G7 شد و استدلال کرد که باربادوس «نمی‌تواند» این «کمیته‌های غیررسمی حکمرانی» را بپذیرد، در حالی که آنها نماینده آفریقایی‌تبار ندارند و 1.5 میلیارد نفر در جهان را حذف می‌کنند.

او تاکید کرد: چگونه می توان انتظار داشت که انصاف و شفافیت را در تصمیم گیری خود منعکس کند؟

او استدلال کرد که برای اینکه بتوانیم از «احتمال‌ها» به «واقعیت‌ها» حرکت کنیم، باید چارچوب شفافیتی را پذیرفت که به افرادی که ایمانشان را به نهادها از دست می‌دهند اجازه دهد که انصاف معنایی دارد.

انصاف و با هم بودن برای ایجاد صلح، عشق و رفاه در این جهان لازم است. و این رمانتیسم نیست، این واقعیت های سختی است که به سادگی نیاز به تصمیم گیری دارد.

حقیقت را بگو

در نهایت، نخست وزیر گفت که رهبران جهان باید به جای تکیه بر سرفصل ها و صداها، گفتگوهای پخته داشته باشند و با مردم خود صحبت کنند تا از قطع ارتباط بین دولت و حاکمیت جلوگیری شود.

با این تعهدات، ما می‌توانیم تغییری در این جهان ایجاد کنیم و اجازه دهیم با درک این موضوع که جهانی که نظم امپریالیستی، ریاکاری و عدم شفافیت را منعکس می‌کند، به آن مأموریت دست نخواهد یافت، بلکه جهانی که به ما شفافیت آزادی و زمین بازی مساوی می‌دهد. اجازه می دهد تا تفاوت وجود داشته باشد.»

🇧🇧 باربادوس – سخنرانی نخست وزیر در مناظره عمومی سازمان ملل متحد، هفتاد و هفتمین جلسه (انگلیسی) | #UNGA

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما