فرارو بدحجاب های خوب؛ بدحجابهای بد!

فرارو- روزنامه جوان در چاپ روز شنبه در گزارشی به افتراق‌گذاری میان خانم‌های بدحجاب پرداخته و نوشته می‌شود: «آن خانمی که در راهپیمایی ملی شرکت می‌کند و با انتخاب خود در انتخابات را به میهنش نشان می‌دهد، در واقع می‌دهد که به هنجارها و ارزش‌های عمومی می‌دهد. این جامعه محبوب و حتی اگر در عمل با برخی از آن‌ها موافق نباشند، به دنبال برهم زدن آن‌ها و مبارزه با این هنجارها نیستند.»

با این اوصاف، طرح این گزاره از سوی روزنامه جوان فعال گفت‌وگوی فرارو با حمید رضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی قرار گرفته است.

حسین کنعانی مقدم: دوگانه سازی روزنامه جوان از حجاب امری اشتباه و نادرست است

ترقی: بدحجاب‌های حاضر در راهپیمایی و انتخابات با بدحجاب‌های ساختارشکن متفاوت/ کنعانی‌مقدم: تفکیک بدحجابی امری غلط است.حسین کنعانی مقدم، در ارزیابی خود از تفکیک روزنامه جوان میان بدحجاب‌ها بر این باور است که واژه حجاب و عفاف با هم بوده و مکمل ترکیب هستند. کسانی که شُل حجاب بوده اند یا پوشش کم‌تری دارند نمی‌توانند به عنوان افرادی معرفی شوند که عفاف ندارند. در بحث انتخابات و راهپیمایی‌ها مشارکت مردم با سلایق و ظاهر مختلف حقی همگانی است. در چنین شرایطی باید به کسانی توجه شود که در پی سرمایه گذاری هستند، در پی تفکیک افراد کم حجاب و با کامل حل می شوند. پس می‌گفت، کنشی که برخی از رسانه‌ها در خصوص تفکیک حجاب انجام می‌دهند، اقدامی نادرست می‌کنند.

وی افزود: «اساس قضاوت باید بر اساس سخنان مقام معظم رهبری باشد که جذب و دفع کمتری در دستور کار داشته باشید؛ در این خصوص باید تسامح و تساهل در ارتباط با رفتار برخی افراد مورد توجه قرار گیرد.»

کنعانی مقدم در بخش دیگری از گفته‌های خود تأکید کرد: «مقایسه و تفکیک روزنامه جوان از اساس اشتباه و غلط است. برچسب زدن و تفکیک قائل شدن میان مردم کار درستی نبوده و نیست. نباید تا آن‌جا باشد که ممکن است از واژگانی استفاده شود که مردم را از مجموع مجزا کند. به هر حال در حال یک گذر بین نسلی هستیم و این امری طبیعی است که برخی افراد با سلایق متفاوت به انقلاب نگاه می کنند.»

موسس حزب سبز ایران در پایان تصریح کرد: «نوع نگاه روزنامه جوان مسئله حجاب را به خودی و غیر خودی تبدیل می‌کند، اما باید توجه داشت که ملاک و معیار قضاوت باید اصل اسلام انقلاب باشد. باید به سلایق و علایق متفاوت احترام گذاشت.»

بدحجاب های خوب؛  بدحجابهای بد!  / خوانده شد + عکس

حمیدرضا ترقی: زنان بدحجابی که در راهپیمایی‌ها حضور دارند، مسئله نظام ساختار ساختار شکنان هدف است.

ترقی: بدحجاب‌های حاضر در راهپیمایی و انتخابات با بدحجاب‌های ساختارشکن متفاوت/ کنعانی‌مقدم: تفکیک بدحجابی امری غلط است.حمید رضا ترقی در باب تفاوت‌های روزنامه‌های جوان میان بدحجاب‌ها بر این باور است که بانوان کم حجابی که در راهپیمایی‌ها یا انتخابات شرکت می‌کنند، با بدحجاب‌هایی که در شرکت می‌کنند، بسیار متفاوت هستند. کم حجاب در انتخابات رسمی بانوان مشارکت می‌کند در مطالب قوانین کشور از طریق صندوق‌ها و انتقادات خود را از طریق امکان‌هایی که قانون اساسی تعیین کرده، پی‌گیری می‌کنند. اما زنانی که در خیابان‌ها شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند و کشف حجاب می‌کنند، هستند که قانون را زیر پا گذاشته و به دنبال براندازی هستند.

حتی اگر شناسنامه آن‌ها را هم نگاه کنیم، هیچ رای‌ای ندارد. اگر پژوهشی صورت بگیرد، مشخص خواهد شد که اکثر افرادی که در اغتشاشات بعدی حضور دارند، نه را داده اند و نه رای می‌دهند و نه در قانون اساسی کشور مطالب را درخواست می‌کنند.»

وی افزود: «کسی که کم حجاب است، یک اشتباه را انجام داده است، اما کسی که در خیابان حضور پیدا کرده و ساختارشکنانه سر می‌دهد، این گناهان دیگری را مرتکب شده است. واقعاً این دو متفاوت هستند. دادگاه‌هایی که یک اشتباه را انجام می‌دهند و راننده‌هایی را که ده‌ها گناه می‌کنند، انجام می‌دهند.»

ترقی در دیگری از گفته‌های خود تاکید می‌کند: «اکنون نظام با بدحجاب کاری ندارد، بلکه با مسائلی که قانون را زیر پا می‌گذارند و در پی شکسته‌شکنی هستند، هستند. این همه حجاب در راهپیمایی‌ها حضور دارند، نظام با آن‌ها برخورد کرده‌اند. امروز نظام با برخورد می‌کند که اصل قانون را زیر پا می‌گذارند و سازماندهی می‌کنند و بر اساس اصول بیگانگان علیه اصل حجاب قیام می‌کنند. حتی خود آن‌ها اقرار می‌کنند اصل نظام آن‌ها بوده و حجاب بهانه است.»

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما