شرور تا اینجای کار در «هری و مگان»؟ نه خانواده سلطنتی

لندن – هفته‌ها، روزنامه‌های بریتانیا به شدت در مورد اینکه چه کسی از ادعاهای شاهزاده هری و همسرش، مگان، در یک مجموعه مستند شش قسمتی مورد انتظار که روز پنجشنبه در نتفلیکس پخش شد، بیشترین آسیب را خواهد دید، حدس می‌زدند.

معلوم شد که خود اوراق هستند.

حداقل در سه قسمت اول موجود از «هری و مگان»، بزرگترین شرورها اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا نیستند، آنطور که خیلی ها انتظار داشتند، بلکه ناشران روزنامه لندن هستند که این زوج آنها را متهم به تعقیب آنها، به ویژه مگان، از روی عذاب وجدان می کنند. حرص و آز و به سختی نژادپرستی را پنهان می کرد.

هری در مورد تنش های سمی که باعث شد این زوج در سال 2020 از خانه ویندزور جدا شوند و به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کنند، می گوید: «این همیشه بسیار بزرگتر از ما بوده است. “ما حقیقت را کامل می دانیم. این نهاد حقیقت کامل را می‌داند و رسانه‌ها نیز حقیقت کامل را می‌دانند، زیرا آنها در آن مشارکت داشته‌اند.»

به نظر می‌رسید که هری نه تنها در این مورد پیشنهاد می‌کرد، بلکه مسئول اصلی آن نیز بود. بارها و بارها، “هری و مگان” به مقصر بودن رسانه های خبری باز می گردد که به گفته او مادرش، دایانا، شاهزاده ولز، را تا سرحد مرگ تحت تعقیب قرار دادند و سپس به همسر جدیدش که یک آمریکایی آمریکایی بود نگاه کرد. بازیگر دو نژادی متولد شده

تصاویر قدیمی واضحی از التماس دایانا از عکاسان وجود داشت که پسرانش را در تعطیلات اسکی تنها بگذارند. ویدیوی جدیدی از هری و مگان بود که در منهتن رانندگی می‌کردند و با عصبانیت از پنجره‌های شاسی بلند خود به بیرون نگاه می‌کردند تا پاپاراتزی‌ها آنها را تعقیب کنند، همانطور که زمانی مادرش را تعقیب کرده بودند.

همچنین این حس وجود داشت که این زوج با چه دقتی زندگی جدید خود را طراحی کردند، از ویدیوهای سلفی که درست پس از جدایی از خانواده ضبط کردند تا متن هایی که در اوایل شکوفایی عاشقانه خود رد و بدل کردند.

روزنامه ها با تحقیر قابل پیش بینی واکنش نشان دادند. Rupert Murdoch’s Sun در وب سایت خود اعلام کرد که “Netfibs” با اشاره به ناسازگاری های احتمالی در داستان آنها. تایمز لندن گفت: “ویلیام و کیت می توانند نفس راحتی بکشند – در حال حاضر، همه تقصیر رسانه ها هستند.”

دیلی میل گفت: «خشم کاخ در مگفلیکس»، اگرچه اینکه خانواده سلطنتی چقدر وبا بودند جای بحث دارد. روزنامه دیلی اکسپرس مدعی شد که خانواده در حالی که نمایش نتفلیکس هری و مگان نتیجه معکوس می‌دهد، نفس راحتی می‌کشند.

کاخ باکینگهام هیچ واکنش عمومی به فیلم نداشت. یکی از مقامات کاخ ادعا کرد که سازندگان فیلم برای اظهار نظر با شاه چارلز، شاهزاده ویلیام یا هیچ عضو دیگری از خانواده سلطنتی تماس نگرفتند. این در تضاد با پیامی بود که در ابتدای قسمت اول روی صفحه نمایش داده شد، که می‌گفت: «اعضای خانواده سلطنتی از اظهارنظر درباره محتوای سریال خودداری کردند.»

یکی از مدیران نتفلیکس گفت که سازندگان فیلم با نمایندگان ارتباطات چارلز و ویلیام تماس گرفتند. ادعای کاخ زمانی متزلزل تر شد که مقامات آنجا بعداً تأیید کردند که ایمیل هایی از شخصی با یک شرکت تولیدی دریافت کرده است. به گفته مقامات که نخواستند نامشان فاش شود و با رعایت پروتکل کاخ، نتوانستند هویت آن فرد را تأیید کنند، پاسخی ندادند.

تک تیراندازی یک نمایش فرعی بود، با توجه به اینکه قسمت های اول «هری و مگان» تنها به طور اجمالی به رفتار خانواده سلطنتی می پردازد (سه قسمت آخر پنج شنبه آینده پخش می شود و احتمالاً بیشتر روی خانواده متمرکز خواهد شد زیرا آنها پوشش خواهند داد. جدایی کینه توزانه این زوج از بقیه اعضای خانواده سلطنتی).

مگان اولین ملاقات خود با ویلیام و کاترین را سخت و رسمی توصیف کرد، چیزی که در ابتدا به شخصیت بریتانیایی اشاره کرد. هری گفت که اعضای خانواده نسبت به توجهی که مگان پس از شروع قرار ملاقات با او از روزنامه‌ها دریافت کرد، ابراز همدردی نکردند.

او گفت: «تفاوت در اینجا عنصر نژادی است.

در حال حاضر، این سریال ممکن است شکاف بین این زوج و بخش‌هایی از کشور را بیشتر کند تا بین آنها و خانواده سلطنتی. «هری و مگان» نگاهی بی دریغ به گذشته استعماری و برده‌داری بریتانیا دارد. دو مفسر برجسته سیاه‌پوست بریتانیایی که در این فیلم حضور دارند، دیوید اولوسوگا و آفوا هیرش، گفتند که میراث به ناچار استقبالی را که مگان در رسانه‌های خبری دریافت کرد، رنگ‌آمیزی کرد.

برای برخی، این بحث ارزشمند و دیرهنگام بود. اما دیگران شکایت داشتند که این کاریکاتور تحولات اخیر مانند برگزیت است و به طور غیرمنصفانه ای دلالت بر انگیزه میلیون ها بریتانیایی نژادپرستی دارد. همانطور که اتفاق می افتد، بریتانیایی های معمولی که از کلیپ های آنها در سریال استفاده می شد تقریباً به طور یکسان ورود مگان به خانواده سلطنتی را به عنوان ضربه ای برای تنوع نژادی و نیروی مدرن کننده برای یک موسسه باستانی تحسین کردند.

با این حال، شکی نیست که محبوبیت این زوج، دوک و دوشس ساسکس، پس از جدایی تلخ آنها با خانواده سلطنتی و خروج از کشور، در بریتانیا کاهش یافته است. زمانی پس از ملکه الیزابت دوم محبوب‌ترین اعضای خانواده بودند، اما اکنون در نظرسنجی‌های عمومی به طور معمول در پایین ترین رتبه قرار دارند.

بیشتر آن ممکن است به دلیل صدای طبل پوشش منفی زوج در رسانه های خبری باشد. پیرز مورگان، گوینده و سردبیر سابق تبلوید، به‌ویژه سخت‌گیر بود و در یک مقطع مگان را به بی‌صداقتی متهم کرد و گفت که رفتار بی‌رحمانه خانواده سلطنتی او را به افکار خودکشی سوق داده است – اظهاراتی که او در مصاحبه‌ای که اکنون معروف انجام داده است. و هری سال گذشته به اپرا وینفری داد.

پس از آن که آقای مورگان پس از نزاع با یکی از مجریان برنامه بر سر اتهاماتش مبنی بر عدم صداقت مگان، از برنامه تلویزیونی خود، “صبح بخیر بریتانیا” کناره گیری کرد. اما آقای مورگان اکنون به تلویزیون بازگشته است و سخنان او در توییتر علیه حضور این زوج در نتفلیکس به طور گسترده توسط روزنامه‌ها در روز پنجشنبه مورد توجه قرار گرفت.

در ستونی برای The Sun، او آن را به عنوان یک «جشن چرت زدن قابل پیش‌بینی، کلیشه‌ای و به طرز ساده‌ای که به روایت آشنای آن‌ها از یک زوج ظالمانه که توسط رسانه‌های نژادپرست، خانواده سلطنتی نژادپرست و زننده از بریتانیا رانده شده‌اند، دامن زد. مردم نژادپرست زننده.»

در حالی که رسانه های خبری جناح راست بی وقفه خشن بوده اند، روزنامه های چپ-مرکز مانند گاردین نیز دست به کار نشده اند. نقد فیلم تحت عنوان “خیلی کسالت بار – تقریباً صبحانه ام را مطرح کردم” منتشر شد.

لوسی منگان، منتقد، نوشت: «در پایان – چه چیزی برای ما باقی مانده است؟ دقیقاً همان داستانی که همیشه می دانستیم، به روشی که ما انتظار داشتیم آن را از زبان افرادی که آن را تعریف می کنند، بشنویم، گفته شد. به سختی می توان دید، فراتر از رسانه ها، شروران قطعه، واقعاً از این کار سود خواهند برد؟ باید از یک دوره سکوت استقبال کرد.»

هری و مگان هر کدام از ناشران روزنامه در بریتانیا شکایت کرده اند و با موفقیت هایی همراه بوده اند. در فوریه 2021، یک قاضی دادگاه عالی حکم داد که یکی از آنها، The Mail on Sunday، با انتشار نامه ای خصوصی که مگان برای پدر جدا شده اش فرستاده بود، به حریم خصوصی او تجاوز کرده است.

اما قرار گرفتن در یک زندگی جدید راحت با کودکان در مونته سیتو، کالیفرنیا، ظاهراً از تلخی این زوج و همچنین عزم آنها برای طرح مجدد نمونه‌های بدرفتاری گذشته کاسته نشده است.

در یک نقطه، هری با جزئیات کامل، عملکرد روتای سلطنتی، کادر چرخشی خبرنگارانی را که برای پوشش رویدادهای عمومی اعضای خانواده گماشته شده اند، توضیح داد. او عنوان «خبرنگار سلطنتی» را به سخره گرفت و آن را راهی برای روزنامه‌ها برای چاپ اطلاعات غیرمستند درباره خانواده سلطنتی با پوششی از اعتبار توصیف کرد.

خلاصه این مصیبت به عهده مگان افتاد. او گفت: “مهم نیست من چه کار کردم، آنها هنوز راهی برای نابودی من پیدا می کردند.”

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما