سازمان ملل متحد ارزش نامرئی آب های زیرزمینی را در هفته جهانی آب نشان داد

وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که آب های زیرزمینی در همه برنامه های عملیاتی ما جایگاه واقعی خود را دارندگیلبرت هونگبو، رئیس UN-Water، در پیام ویدئویی خود به یک جلسه آنلاین با عنوان “آب های زیرزمینی: مرئی کردن نامرئی” گفت.

99 درصد

بر اساس گزارش توسعه جهانی آب سازمان ملل متحد در سال 2022، آب های زیرزمینی 99 درصد از کل آب شیرین مایع روی زمین را تشکیل می دهند. با این حال، این منبع طبیعی به خوبی درک نشده و در نتیجه کم ارزش‌گذاری شده و سوء مدیریت می‌شود.

آقای هونگبو که همچنین رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) است، با اشاره به اینکه تقاضا برای آب در حال رشد است، بر نیاز فوری سیاست گذاران به درک نقش حیاتی آب های زیرزمینی و مدیریت بهتر تقاضاهای رقیب سیستم های آب و فاضلاب تاکید کرد. کشاورزی، صنعت، اکوسیستم ها و سازگاری با تغییرات آب و هوایی.

غیب را ببینید

هفته جهانی آب 2022 – که از 23 اوت تا 1 سپتامبر در استکهلم، سوئد برگزار می‌شود – شامل بحث‌های بسیاری، هم به صورت آنلاین و هم حضوری، با موضوع: «دیدن چیزهای نادیده: ارزش آب» است.

نشست مربوط به آب‌های زیرزمینی، که شامل ارائه‌هایی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و سایرین بود، از جمله فعالیت‌هایی بود که سازمان ملل متحد-آب به منظور برجسته کردن پیوندهای متقابل میزبان مشترک است. بین هدف توسعه پایدار 6 (آب و بهداشت) و سایر اهداف.

دهه عمل

انتظار می‌رود این گفتگوها پیش از اجلاس آب‌های زیرزمینی سازمان ملل متحد در مورد آب‌های زیرزمینی در پاریس در دسامبر و کنفرانس آب سازمان ملل در نیویورک در مارس 2023، که به طور رسمی به عنوان کنفرانس 2023 برای بررسی جامع میان‌مدت شناخته می‌شود، کمک کند تا برنامه آب در خط مقدم قرار گیرد. اجرای دهه سازمان ملل برای اقدام در مورد آب و بهداشت (2018-2028).

هدف اصلی کنفرانس افزایش آگاهی در مورد بحران جهانی آب و تصمیم گیری در مورد یک اقدام هماهنگ برای دستیابی به اهداف و اهداف مورد توافق بین المللی مرتبط با آب، از جمله موارد مندرج در دستور کار 2030 برای توسعه پایدار است.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما