رهبر AAP آتیشی & dharna& را در خارج از مقر CBI نگه می دارد، آژانس تحقیقات را به & عدم اقدام& در پرونده شکار غیرقانونی BJP متهم می کند اخبار هند

دهلی نو: پس از فرار 8 نماینده کنگره در گوا، AAP روز چهارشنبه BJP را “قاتل زنجیره ای دموکراسی” خواند و CBI را به دلیل عدم اقدام علیه آن مورد انتقاد قرار داد. حزب تحت رهبری آرویند کجریوال همچنین مدعی شد که BJP در تلاش است تا دولت به رهبری باگوانت مان، وزیر ارشد در پنجاب را سرنگون کند و به هر یک 25 کرور روپیه به 10 نماینده AAP برای تغییر سمت پیشنهاد داده است. در یک ضربه بدنی به کنگره، هشت عضو MLA آن در گوا، از جمله دیگامبار کامات، وزیر ارشد سابق، اوایل روز چهارشنبه به BJP حاکم پیوستند. حزب مخالف اکنون تنها با سه نماینده مجلس نمایندگان در مجلس 40 عضوی باقی مانده است.

در 31 آگوست، یک هیئت AAP در خارج از دفتر مرکزی تحقیقات مرکزی (CBI) در اینجا جارنا برگزار کرد و شکایتی را به آژانس تسلیم کرد و از آن خواست تا تحقیقاتی را در مورد “عملیات لوتوس” ادعایی BJP انجام دهد تا آرویند کجریوال، وزیر ارشد را سرنگون کند. دولت در دهلی

آتیشی سخنگوی AAP در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب در اینجا گفت: “عملیات BJP Lotus امروز در گوا موفق شد. من می‌خواهم از BJP بپرسم که چه مقدار پول به نمایندگان کنگره در گوا برای تغییر سمت پیشنهاد شده است.”

او متهم کرد: “چرا CBI در محل سکونت و دفاتر رهبران کنگره و BJP در گوا یورش و تفتیش نمی کند؟ اگر آژانس تحقیقاتی حملاتی را انجام دهد، میلیاردها روپیه بازپس گرفته خواهد شد.”

همچنین بخوانید: آرویند کجریوال BJP را به “شکستن دولت ها” متهم می کند، ادعا می کند که حزب به 10 MLA AAP از پنجاب نزدیک شده است.

آتیشی ادعا کرد که BJP در تلاش است تا دولت AAP را در پنجاب پس از آن که در شکار غیرقانونی MLAs حزب در دهلی ناموفق بود، سرنگون کند. او گفت: “BJP یک قاتل زنجیره ای دموکراسی است. عملیات لوتوس آن پس از شکست در دهلی به پنجاب رسیده است.”

ماه گذشته، AAP ادعا کرد که BJP به 40 نفر از MLA های دهلی خود 20 کرور روپیه پیشنهاد داده بود تا احزاب را تغییر دهند، اما هیچ یک از آنها تحت فشار تسلیم نشدند. اکنون، BJP شکار غیرقانونی 55 MLA AAP در پنجاب را هدف قرار داده است و تاکنون به 10 نفر از آنها نزدیک شده است. آتیشی ادعا کرد که 25 کرور روپیه به هر MLA برای پیوستن به BJP پیشنهاد داده است.

“آنها (BJP) همچنین 50 تا 60 کرور روپیه و اسکله های وزارتی را به هر یک از آن MLA ها پیشنهاد داده اند که سایر قانونگذاران AAP را با خود به BJP بیاورند. تحت عملیات لوتوس، آنها 1375 کرور روپیه نقدی برای MLA های جدا شده AAP نگه داشته اند. و دولت حزب را در پنجاب سرنگون کنید.”

او تاکید کرد که چه رسد به شکار MLAها، BJP به هیچ وجه قادر نخواهد بود حتی یک کارگر AAP را وارد مجموعه خود کند. سانجی سینگ، نماینده AAP، BJP را یک “باند آدم ربایی” نامید و گفت که “تمرکز کامل” آن بر “عملیات لوتوس” خود برای برکناری دولت های احزاب دیگر در ایالت های مختلف است.

سینگ متهم کرد: “اگر CBI و ED هیچ اقدامی انجام ندهند، واضح است که آنها نیز با BJP دست در دست دارند و به عنوان اعضای باند آدم ربایی BJP مشارکت می کنند.” او خواستار آن شد که CBI علیه BJP در مورد ادعای “عملیات لوتوس” اقدام کند و دیوان عالی این موضوع را بررسی کند.

ساوراب بهارادواج، سخنگوی ارشد AAP، با اشاره به کنگره گفت که نمایندگان MLA آن علیرغم اینکه قبل از انتخابات ایالتی در اوایل سال جاری عهد خود را علیه فرار و بازدید از معابد، مساجد و کلیساها داده بودند، طرف خود را تغییر دادند.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما