اولین کشتی غلات سازمان ملل متحد اوکراین برای عزیمت به آفریقا آماده می شود

بندر PIVDENNYI، اوکراین – ملوانان با لباس‌های آبی و نارنجی روز یکشنبه روی عرشه کشتی باری Brave Commander چرخیدند، در حالی که یک سری ناودان و نوار نقاله در خلیج بار کشتی با 23000 متریک تن گندم به مقصد آفریقا بارگیری کردند.

The Brave Commander، یک کشتی باری با پرچم لبنان، قرار بود بعداً در روز از Pivdennyi، یکی از بزرگترین بنادر اوکراین در دریای سیاه، در نزدیکی اودسا حرکت کند. این اولین کشتی است که به طور ویژه توسط برنامه جهانی غذا به عنوان بخشی از تلاش برای هدایت غلات بسیار مورد نیاز به کشورهایی است که بیشتر از کمبود مواد غذایی ناشی از حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده اند.

به گفته ماریان وارد از برنامه جهانی غذا، یک آژانس سازمان ملل، این محموله در نهایت راهی اتیوپی خواهد شد که در «آخر قحطی» است.

او گفت: “این غذا برای آنها تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.” پیام بزرگ برای ما این است که جهان به غذای اوکراین نیاز دارد.

به گفته خانم وارد، تخمین زده می‌شود که سال گذشته غلات اوکراینی به 400 میلیون نفر غذا داده است و عدم ارسال محموله‌ها از بنادر اوکراینی که توسط کشتی‌های جنگی روسیه در دریای سیاه محاصره شده‌اند، عواقب عمیقی در سراسر جهان داشته است. قیمت ها افزایش یافته و ده ها میلیون نفر، عمدتا در خاورمیانه و آفریقا، در معرض خطر قحطی قرار گرفته اند.

دنیس براون، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین، گفت: حداقل پنج کشور اکنون شرایطی شبیه قحطی را تجربه می‌کنند و 20 کشور دیگر در “لیست مراقبت قحطی” هستند.

بندر Pivdennyi آخرین بندر از سه بندر اصلی منطقه اودسا است که پس از ماه‌ها وقفه از زمان شروع جنگ در 24 فوریه، آنلاین شد. در 1 آگوست، اولین کشتی بارگیری شده با محصول اوکراینی، بندر اودسا را ​​ترک کرد. توافقی که با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه برای صدور حدود 20 میلیون تن غلات که از ابتدای جنگ در سیلوهای اوکراین گیر کرده بود، صادر شد.

از آن زمان، حداقل هشت کشتی با موفقیت آب های استخراج شده دریای سیاه را برای رساندن غلات به اروپا، خاورمیانه و آسیا طی کرده اند.

سرنشین Brave Commander که هفته گذشته از استانبول وارد اوکراین شد، اعضای خدمه مشغول آماده کردن کشتی برای حرکت بودند، زیرا یک ناودان بزرگ گندم طلایی را به انبار بار پمپ می کرد. ملوانان گفتند که هیچ نگرانی در مورد ایمنی ندارند، اگرچه انتظار داشتند با لنگر انداختن کشتی آنها در اوکراین با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

یکی از خدمه از سوریه که نام خود را فقط محمد نامیده است، گفت: “ما شگفت زده شدیم زیرا شما در اوکراین جنگ دارید.” “اما سخت نبود.”

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما